ترجمه الدرس الخامس(درس پنجم ) پایه دوم راهنمایی
السيد الجليلي موظف آقاي جليلي كارمند است.
هو رجل غير منظم. او مرد نا منظمي است.
في يوم من الايام . در روزي از روزها
فقد رساله مهمه للرئيس. نامه مهم رئيس را گم كرد.
أين ....أين الرساله..؟ كجاست ..... نامه كجاست...؟
في المحفظه...؟ در كيف است...؟
علي المنضده....؟ روي ميز است...؟
في غرفه السيد الرحيمي و السيد الابراهيمي
در اتاق آقاي رحيمي و آقاي ابراهيمي
هل رأيتما رساله الرئيس؟
آيا نامه رئيس را ديديد.؟(شما دو نفر مرد)
لا ...لا... نه ....نه ....
أمس أنتما أخذتما تلك الرساله... ديروز شما (دو نفر) آن نامه را گرفتيد.
حتما في غرفتكما. شايد در اتاقتان است.
عند باب الغرفه نزد درب اتاق.
هل رأيتما رساله الرئيس؟ آيا ( شما دو نفر زن ) نامه رئيس را ديديد.؟
لا ..لا ... أنت نسيت . نه.... نه...... تو فراموش كردي.
في الغرفه الكبيره. در (يك) اتاق بزرگ.
أيها الأصدقاء. هل رأيتم رساله الرئيس .؟ اي دوستان. آيا(شما چند نفرمرد) نامه رئيس راديديد.
ولكن أنتما أخذتما تلك الرساله . اما شما آن نامه را گرفتيد.
لا ... لا .... نه ...... نه ......
هل رأيتن رساله الرئيس أيتها السيدات ؟ آيا شما (چند نفرزن ) نامه رئيس را ديديد.؟
لا .... لا .... نه ..... نه .....
ولكن أنتما أخذتما تلك الرساله . اما شما آن نامه را گرفتيد.
هل نسيت مره أخري؟ آيا يك بار ديگر فراموش كردي؟
إلهي .. أين الرساله ؟؟ خداي من .. نامه كجاست...؟
تعب كثيرا ثم رجع الي غرفته و جلس علي الكرسي...
بسيار خسته شد.سپس به اتاقش بازگشت و بر روي صندلي نشست.
أين ....؟ أين الرساله.؟ كجاست ..... نامه كجاست .؟
فجأه... ناگهان ..
نظر ... فنظر .... نگاه كرد .... پس نگاه كرد .....
و صرخ متعجبا: و با حالت تعجب فرياد زد
ها . هذه هي الرساله . آهان .اين همان نامه است.
بازديد كننده گرامي